PC SOFT

PROFESSIONAL NEWSGROUPS
WINDEVWEBDEV and WINDEV Mobile

Home → WINDEV Mobile (earlier versions) → Running dex as a separate process.  To run dex in process, the Gradle daemon needs a larger heap - Windev Mobile 23
Running dex as a separate process. To run dex in process, the Gradle daemon needs a larger heap - Windev Mobile 23
Started by Marius, Jul., 15 2020 6:15 PM - 2 replies
Registered member
18 messages
Posted on July, 15 2020 - 6:15 PM
Bonjour à tous,

J'ai voulu ajouté un champ Publicité sur mon application en Windev Mobile 23, seulement au moment de la génération de l'application j'ai ce message qui s'affiche :

Running dex as a separate process.

To run dex in process, the Gradle daemon needs a larger heap.
It currently has 1967 MB.
For faster builds, increase the maximum heap size for the Gradle daemon to at least 2560 MB (based on the dexOptions.javaMaxHeapSize = 2048m).
To do this set org.gradle.jvmargs=-Xmx2560M in the project gradle.properties.
For more information see https://docs.gradle.org/current/userguide/build_environment.html

trouble writing output: Too many method references to fit in one dex file: 68807; max is 65536.
You may try using multi-dex. If multi-dex is enabled then the list of classes for the main dex list is too large.

Malgré de multiples recherches sur Internet je n'ai rien trouvé, alors si quelqu'un aurait la solution je suis preneur.

Merci à tous, bon développement !!

--
Marius
Registered member
794 messages
Popularité : +40 (42 votes)
Posted on July, 16 2020 - 12:03 PM
Hi. You need activate the Multidex option in the WM APK generation process. I don't remember if this option is present in WM23...


Rubén
Registered member
18 messages
Posted on July, 16 2020 - 5:30 PM
Très bien merci beaucoup pour votre réponse j'ai réussi à compiler l'application.

Par contre maintenant je rencontre un nouveau problème, je n'ai pas de publicité qui s'affiche, le champ publicité reste gris.

Merci

--
Marius